Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1715
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГнатюк, Любомира Ярославівна-
dc.date.accessioned2021-10-06T07:10:33Z-
dc.date.available2021-10-06T07:10:33Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issnDOI 10.1515/jazcas-2017-0015-
dc.identifier.urihttps://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1715-
dc.description.abstractThe research of ambivalence is an actual problem of modern linguistics because of active promotion of Strategic Ambiguity as one of the major pragmatic categories in order to understand the complexity of the speaker’s communicative intentions. The investigation of implicitness as the core of the Strategic Ambiguity is the current research issue because of the growth of interest in the modern linguistics to the effectiveness of interpersonal interaction. The purpose of investigation is to determine the qualifying and classifying features of strategic ambivalence in order to demonstrate much significance of it in the interpersonal interactions in comparison with the true ambivalence. The main task of the article is to analyse different types of strategic ambivalence in the ironic utterances as well as the mechanisms of optimization of interpersonal interaction on the factual material of English language and propose a model for determining strategically ambiguous communication. New prospects of the proposed investigation deal with a number of national and cultural peculiarities of implicit discourse on the descriptive material of related and non-related languages in order to increase the efficiency of cross-cultural interpersonal communication.en_US
dc.publisherJAZYKOVEDNÝ ČASOPISen_US
dc.subjectthe speaker’s intentionen_US
dc.subjectindirect communication strategy-
dc.subjectHinting Strategy-
dc.subjecta speech act-
dc.subjectthe strategic ambivalence-
dc.subjectthe true ambivalence-
dc.subjectpragmatic implicature-
dc.subjectstrategic irony-
dc.titleФУНКЦИОНАЛЬНО-КОММУНИКАТИВНАЯ ТИПОЛОГИЯ АМБИВАЛЕНТНОСТИ КАК ПРАГМАТИЧЕСКОЙ СТРАТЕГИИ ИРОНИИen_US
dc.title.alternativeна фактическом материале английского языкаen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Бібліографічні матеріали

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
10.1515_jazcas-2017-0015.pdfСтаття в лінгвістичному журналі354 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.