Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1721
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorСидоренко, Ж.В.-
dc.contributor.authorПобережна, М.В.-
dc.contributor.authorДаценко, Т.С.-
dc.date.accessioned2021-10-08T06:48:02Z-
dc.date.available2021-10-08T06:48:02Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.otherУДК 159.923.2-
dc.identifier.otherDOI https://doi.org/10.32843/2663- 5208.2020.18.2.19-
dc.identifier.urihttps://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1721-
dc.description.abstractУ статті розглянуто психологічні особли вості ставлення студентської молоді до життєвого досвіду як передумови психо логічного здоров’я. На основі теоретич ного аналізу виокремлено такі параметри ставлення до життєвого досвіду, як рефлексивність, життєстійкість, життєві настанови, що відображають ставлення до світу, до людей та до себе, а також вдячність. Для проведення емпіричного дослідження використано такі методики: шкала базових переконань Р. Янов-Бульман в адаптації О.А. Кравцової, тест життє стійкості С. Мадді в адаптації Д.А. Леон тьєва, О.І. Разказової, тест на вдячність М. Селінгмана, методика вимірювання рівня рефлексивності А.В. Карпова. Дослідження проводилось у Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського. До участі було залучено 50 студентів спеціальнос- тей «Психологія» та «Право», 29 дівчат та 21 юнак. В ході дослідження було з’ясовано що в біль- шості опитуваних недостатньо розвинена рефлексивність. Це свідчить про низький рівень усвідомленості життєвих наста- нов, неготовність змінити деструктивні життєві інтерпретації. Серед настанов, що блокують адекватне ставлення до життєвого досвіду, за результатами дослі дження, слід відзначити недовіру до людей та світу, ставлення до життєвих подій як випадкових, знецінення власного «Я», него товність відкритись новому досвіду, сумніви в тому, що особисті зусилля приведуть до бажаних змін, недостатнє залучення до про- цесу життя. Крім того, більшість опиту ваних схильна знецінювати позитивні події та допомогу інших людей у минулому, про що свідчить низький рівень здатності відчу вати вдячність. Встановлено позитивний кореляційний зв'язок між настановою опитаної молоді до залучення та ставленням до світу як спра ведливого (r = 0,41, p < 0,05) і між залученням та вірою в доброту людей (r = 0,39, p < 0,05). Отримані емпіричні результати ми спів відносимо з кризовими подіями, що відбува ються у нашому суспільстві та торкаються кожної людини. Проведене дослідження свідчить про необхідність проведення пси хокорекційної роботи, спрямованої на зміну життєвих настанов, підвищення житт- єстійкості та розвиток рефлексивності у студентської молоді.en_US
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаen_US
dc.relation.ispartofseriesПсихологія особистості;-
dc.subjectжиттєвий досвідen_US
dc.subjectрефлексивністьen_US
dc.subjectжиттєстійкістьen_US
dc.subjectжиттєві настановиen_US
dc.subjectвдячністьen_US
dc.subjectстудентська молодьen_US
dc.titleПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ДО ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ В КРИЗОВОМУ СУСПІЛЬСТВІen_US
dc.typeArticleen_US
Располагается в коллекциях:Бібліографічні матеріали

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
21.pdfСтаття в науковому журналі299,33 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.