Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1970
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorНеприцька, Т. І.-
dc.contributor.authorНеприцький, О. А.-
dc.date.accessioned2022-01-31T11:58:05Z-
dc.date.available2022-01-31T11:58:05Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.otherDOI 10.31558/2519-2949.2020.1.6-
dc.identifier.otherУДК 342.722.1-
dc.identifier.urihttps://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1970-
dc.descriptionСтаття у виданні «ПОЛІТИЧНЕ ЖИТТЯ» ДонНУ імені Василя Стусаen_US
dc.description.abstractПроцес децентралізації є багатогранним та складним. Передача владних повноважень вимагає від громад вищого рівня продуктивності та результативності їх діяльності. Разом із запровадженням децентралізації, зростає роль органів місцевого самоврядування, адже саме вони стають первинною та чи не найголовнішою ланкою, котра відповідає за добробут та спроможність своєї громади. Проекти та програми міжнародної технічної допомоги відіграють важливу роль у впровадженні реформи, надаючи консультаційну, експертну, організаційну та фінансову допомогу. Окрім того, вони приділяють особливу увагу гендерному питанню, вважаючи, що дане питання є одним із визначальних для забезпечення сталого розвитку держави. Метою даної статті є проаналізувати яким чином процеси децентралізації вплинули на динаміку розвитку гендерного питання, особливо в контексті можливостей для політичної участі жінок в житті суспільства загалом та їх громади зокрема. Закон про місцеві вибори 2015 року був першим законом України, де визначалася «гендерна квота», а саме не менше 30 відсотків представників однієї статі у партійному списку. Проте не ставилися вимоги щодо місця у списку та не передбачалося санкцій за недотримання даної квоти. Виборчий кодекс, що набрав чинності в Україні з 1 січня 2020 року, теж передбачає гендерну квоту у 30 відсотків, окрім того, для списків кандидатів у багатомандатних виборчих округах для адміністративно-територіальних одиниць з числом виборців понад 90 000, законодавець передбачив не менше 2 представників однієї статі у кожній п’ятірці списку. На відміну від Закону 2015 року в новому Виборчому кодексі гендерні вимоги включено до порядку висування кандидатів. А порушення порядку висування тягне за собою відмову у реєстрації. Таким чином, вперше з’явилася можливість застосування санкцій за порушення гендерного паритету у виборчих списках партій. Процеси децентралізації значно розширили повноваження та можливості органів місцевого самоврядування. Це, в свою чергу, стимулювало включення більшої кількості жінок в політичні процеси та процеси прийняття рішень в громаді. Процеси децентралізації позитивно впливають на залученість громад загалом та активних жінок зокрема до процесу прийняття рішень, стимулюють просування гендерної рівності «знизу» тим самим формуючи відповідне соціокультурне бачення та ціннісні орієнтації в суспільстві.en_US
dc.publisherВінниця: ДонНУ імені Василя Стуса "Політичне життя"en_US
dc.relation.ispartofseriesПОЛІТИЧНЕ ЖИТТЯ;1 – 2020-
dc.subjectдецентралізаціяen_US
dc.subjectгендерна рівністьen_US
dc.subjectвиборчий кодексen_US
dc.subjectгендерна квотаen_US
dc.subjectгендерні стереотипиen_US
dc.titleРОЗШИРЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ДОСЯГНЕННЯ ГЕНДЕРНОГО ПАРИТЕТУ В ПОЛІТИЦІ В КОНТЕКСТІ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ В УКРАЇНІen_US
dc.typeArticleen_US
Располагается в коллекциях:Бібліографічні матеріали

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Розширення можливостей.pdfСтаття у виданні «ПОЛІТИЧНЕ ЖИТТЯ» ДонНУ імені Василя Стуса509,11 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.