Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2403
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorПросалова, В. А.-
dc.date.accessioned2022-10-27T11:40:05Z-
dc.date.available2022-10-27T11:40:05Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issnDOI https://doi.org/10.32841/2409-1154.2022.56.46-
dc.identifier.otherУДК 821.161.2-
dc.identifier.urihttps://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2403-
dc.descriptionСтаття у Науковому віснику Міжнародного гуманітарного університету. Серія: «Філологія». Одеса, 2022. № 56. С. 210-213. http://www.vestnik-philology.mgu.od.ua/index.php/arkhiv-nomeriv?id=210en_US
dc.description.abstractУ статті з’ясовано передумови активізації міфопоетичного мислення в художній практиці україн- ських письменників, розглянуто один із способів його вияву в поетиці літературного твору. Для визначення ознак міфологічного мислення застосовано міфопоетичний ана- ліз, що дає можливість простежити рецепцію та інтер- претацію міфу письменником. Для чіткішого терміноло- гічного визначення міфологеми були узагальнені спроби зарубіжних (Алан Дандес, Анхель Альварес де Міранда, Джеймс Холліс, Ортега-і-Гассет, Зоя Мінц, Сергій Аве- рінцев, Ніна Осипова, Ігор Дьяконов, Володимир Хазов) та українських (Тетяна Бовсунівська, Юлія Вишниць- ка, Юрій Ковалів, Ірина Костюк, Юлія Курята, Ярослава Зуєнко, Тетяна Шестопалова) учених, на підставі яких визнано доречною кореляцію цього поняття з архетипом, що запропонував американський фольклорист Алан Дан- дес. Виокремлення вченим варіативного складника, тобто аломотиву, та інваріантного, тобто мотифеми, прояснює неповторність художньої реалізації у літературному творі повторюваного мотиву, образу чи ситуації. На основі залу- ченого емпіричного матеріалу встановлено різні способи вияву міфопоетичного мислення в літературних творах, художню інтерпретацію авторами переважно універсаль- них міфологем світового дерева, втраченого раю, золото- го віку, а також актуалізацію властивих кожному народу етнічних міфологем. З-поміж них найважливішими вияв- ляються міфологеми матері України, вічного міста Києва, що знайшли художню реалізацію у творчості українських поетів-емігрантів, зокрема Юрія Липи. Це дає підстави для висновку про універсальність значної частини міфологем, що дають можливість актуалізувати повторювані життєві колізій, ситуації. Міфологеми завдяки своїй інваріантності дозволяють художньо реконструювати вже відому ситуа- цію, внаслідок своєї варіативності – наповнювати худож- ній твір новими смислами. На основі зіставлення міфоло- гем і міфем з’ясовано, що останні як найменші складники міфу утворюють бінарні смислові опозиції, проте не наді- лені, як міфологеми, текстотвірними властивостямиen_US
dc.publisherОдеса: Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університетуen_US
dc.relation.ispartofseriesФілологія;№ 56. С. 210-213-
dc.subjectміфen_US
dc.subjectміфологемаen_US
dc.subjectміфемаen_US
dc.subjectпоетикаen_US
dc.subjectміфопоетикаen_US
dc.subjectміфопоетичний аналізen_US
dc.titleМІФОЛОГЕМА В ПОЕТИЦІ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ: ВАРІАТИВНІ Й ІНВАРІАНТНІ СКЛАДНИКИen_US
dc.typeArticleen_US
Располагается в коллекциях:Бібліографічні матеріали

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Prosalova V.pdfСтаття у Науковому віснику Міжнародного гуманітарного університету. Серія: «Філологія». Одеса, 2022. № 56. С. 210-213. http://www.vestnik-philology.mgu.od.ua/index.php/arkhiv-nomeriv?id=210510,91 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.