Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2523
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorKorotsinska, Julia-
dc.date.accessioned2023-01-13T13:26:24Z-
dc.date.available2023-01-13T13:26:24Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.otherDOI https://doi.org/10.51647/kelm.2021.5.1.19-
dc.identifier.urihttps://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2523-
dc.descriptionСтаття у науковому виданні Knowledge, Education, Law, Management ISSN 2353-8406 2021 № 5 (41), vol. 1, м. Люблінen_US
dc.description.abstractAnnotation. The article considers the motivation for emotional self-regulation and describes the importance of the motivational component in the structure of emotional self-regulation of adolescents. It includes the analysis of external and internal motives that motivate young people to improve their emotional self-regulation skills. The author’s program of formation of motivation for emotional self-regulation of adolescents bases on key age features (new formation, social situation of development, values, and needs). Emphasis is placed on the importance of self-development in the structure of young people’s personalities. It is argued that motivation for emotional self-regulation is the driving force of self-development, particularly in the formation of such personality traits as emotional self-awareness, emotional competence, and emotional maturity. The study of internal personal determinants of emotional self-regulation in adolescence should be considered a prospect for further research.en_US
dc.publisherм.Люблін: «KELM» Knowledge, Education, Law, Managementen_US
dc.relation.ispartofseriesKnowledge, Education, Law, Management;№ 5 (41), vol. 1, с. 128-134-
dc.subjectемоційна саморегуляціяen_US
dc.subjectмотивація до емоційної саморегуляціїen_US
dc.subjectюнацький вікen_US
dc.subjectзовнішні мотиви до емоційної саморегуляціїen_US
dc.subjectвнутрішні мотиви до емоційної саморегуляціїen_US
dc.subjectemotional self-regulationen_US
dc.subjectmotivation for emotional self-regulationen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectexternal motives for emotional self-regulationen_US
dc.subjectinternal motives for emotional self-regulationen_US
dc.titlePSYCHOLOGICAL ASPECTS OF THE FORMATION OF MOTIVATION FOR EMOTIONAL SELF-REGULATION OF ADOLESCENTSen_US
dc.title.alternativeПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО ЕМОЦІЙНОЇ САМОРЕГУЛЯЦІЇ В ОСІБ ЮНАЦЬКОГО ВІКУen_US
dc.typeArticleen_US
Располагается в коллекциях:Бібліографічні матеріали

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
КОРОЦІНСЬКА Ю.А. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО ЕМОЦІЙНОЇ САМОРЕГУЛЯЦІЇ В ОСІБ ЮНАЦЬКОГО ВІКУ.pdfСтаття у науковому виданні Knowledge, Education, Law, Management ISSN 2353-8406 2021 № 5 (41), vol. 1, м. Люблін405,37 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.