Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2675
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorНагорняк, Т. Л.-
dc.date.accessioned2023-02-01T12:46:32Z-
dc.date.available2023-02-01T12:46:32Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.otherDOI 10.31558/2519-2949.2022.1.9-
dc.identifier.otherУДК 327:32.019.5-
dc.identifier.urihttps://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2675-
dc.descriptionСтаття у науковому виданні ДонНУ імені Василя Стуса «ПОЛІТИЧНЕ ЖИТТЯ». 1 – 2022. ISSN 2519-2949 (Print); 2519-2957 (Online)en_US
dc.description.abstractThe publication outlines the trends of global changes and development trends of modern Ukraine – conditions of uncertainty – in which territories at all levels compete for influence on the process of world resources redistribution. It has been proved that place branding "from above" – by developing a strategy for its promotion by special authorities with the possible involvement of non-governmental actors is ineffective due to the inflexibility of this approach and limited state influence on external information space. The author clarifies the content of such key categories of branding discourse as strategic communications, public diplomacy, brand, image, reputation, visions, narratives. The publication demonstrates author’s attempt to build a model of stages for correction of the existing state public image through the tools of strategic communications, including public diplomacy, and to prove the feasibility of systematizing successful cases of public diplomacy "from below", because the future is in local place branding. A correlation is established between the stages of public image promotion, purposeful interactions of all subjects of public diplomacy and their results. The conclusion is made about the expected result of state strategic communications, which is in fixing the loyalty of the state – a high degree of trust, devotion and reliability of relationships that can become valuable, can spread interpersonal trust in society, institutional trust between states and act as a resource of a generalized trust in the process of territory self-organization and prospects of its brand. Such form of generalized trust as the loyalty capital is a serious basis for the competitiveness of the state in a new world order and the consolidation of the nation in conditions of uncertainty.en_US
dc.publisherВінниця: ДонНУ імені Василя Стусаen_US
dc.relation.ispartofseriesПолітичне життя;2022/4/13, с. 77-86-
dc.subjectбрендинг територійen_US
dc.subjectпублічний імідже державиen_US
dc.subjectстратегічні комунікації державиen_US
dc.subjectпублічна дипломатіяen_US
dc.subjectвзаємодія державних і недержавних суб’єктів публічної дипломатіїen_US
dc.subjectplace brandingen_US
dc.subjectstate public imageen_US
dc.subjectstate strategic communicationsen_US
dc.subjectpublic diplomacyen_US
dc.titleПУБЛІЧНИЙ ІМІДЖ УКРАЇНИ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІen_US
dc.title.alternativePublic image of Ukraine in conditions of uncertaintyen_US
dc.typeArticleen_US
Располагается в коллекциях:Бібліографічні матеріали

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
12038-Текст статті-23885-1-10-20220413.pdfСтаття у науковому виданні ДонНУ імені Василя Стуса «ПОЛІТИЧНЕ ЖИТТЯ». 1 – 2022. ISSN 2519-2949 (Print); 2519-2957 (Online)404,97 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.