Please use this identifier to cite or link to this item: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2804
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗУБЕНКО, Оксана-
dc.contributor.authorСТОЛЯРЕНКО, Оксана-
dc.contributor.authorСТОЛЯРЕНКО, Олена-
dc.date.accessioned2023-04-10T15:04:28Z-
dc.date.available2023-04-10T15:04:28Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.otherDOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/43-1-40-
dc.identifier.otherУДК 378-
dc.identifier.urihttps://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2804-
dc.descriptionСтаття у виданні Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 43. Том 1. – 282 с. – С. 271-276. Категорія «Б» DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/43-1-40en_US
dc.description.abstractSince the introduction of quarantines, higher education institutions (HEIs) have had to change radically and look for alternative methods to continue the process of teaching foreign languages. At the time of the COVID-19 outbreak, online learning was not new. Many HEIs have already used this tool during distance and blended learning at all academic levels and forms of foreign language teaching. The article explores different views on the latest ways of teaching foreign languages in the HEIs. The challenges and possibilities of using modern online resources and technologies during distance and blended learning are studied. According to Yu. Bystrova, the concept of “the newest teaching methods” is multicomponent, as it combines all the new and effective ways of the educational process (acquisition, transfer and production of knowledge), which, in fact, contribute to the intensification and modernization of education, develop a creative approach and personal potential of higher education applicants (Bystrova, 2015: 27–33). The issue of introducing the latest methods in higher education in Ukraine, taking into account these forms of education, is always relevant. This work is aimed at a thorough analysis of the latest methods of teaching foreign languages which began to develop actively and rapidly due to the growing need to master a foreign language in the short term. It is proved that high-quality foreign language training of the students of HEIs is possible with the introduction of modern educational technologies, such as vocational training, project method, intensive and distance learning technologies, information and telecommunication technologies, work with educational and control computer programs in foreign languages, game technologies, creation of presentations, training systems, etc.en_US
dc.publisherДрогобич: Видавничий дім «Гельветика»en_US
dc.relation.ispartofseriesАктуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка;Вип. 43. Том 1. – 282 с. – С. 271-276. Категорія «Б»-
dc.subjectдистанційне навчанняen_US
dc.subjectзмішане навчанняen_US
dc.subjectметодикаen_US
dc.subjectіноземні мовиen_US
dc.subjectdistance learningen_US
dc.subjectblended learningen_US
dc.subjectmethodologyen_US
dc.subjectforeign languagesen_US
dc.titleНовітні методи викладання іноземних мов у закладах вищої освіти: виклики дистанційного та змішаного навчання.en_US
dc.title.alternativeNEW METHODS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS, CHALLENGES OF DISTANCE AND BLENDED LEARNINGen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Бібліографічні матеріали

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
АКТУАЛЬНI ПИТАННЯ Випуск 43 Том 1.pdfСтаття у виданні Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 43. Том 1. – 282 с. – С. 271-276. Категорія «Б» DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/43-1-40566,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.