Аннотации:
У статті досліджуються особливості готовності до батьківства студентської молоді.
Відзначено, що представники цієї вікової групи під впливом низки чинників поступово втрачають
орієнтири на створення повноцінної сім’ї й народження дітей, демонструючи при цьому безвідповідальне ставлення до питань, пов’язаних із раннім початком статевого життя, відсутністю культури статевих відносин, ранньою та позашлюбною вагітністю й народженням дітей, їх подальшим
розвитком і вихованням.
На підставі теоретичного аналізу розкрито поняття батьківства й готовності до батьківства.
Готовність до батьківства визначається не тільки фізіологічною зрілістю, а й здатністю особистості розуміти відповідність своїх дій і бажань щодо сутності батьківства загалом, яке прийнято
в суспільстві, результатом чого має стати формування готовності до народження та виховання
дитини. Проаналізовано процес формування готовності особистості до батьківства, визначено критерії, за якими оцінюється рівень готовності майбутніх батьків до ситуації народження й виховання
дитини. Відзначено, що процес формування готовності до батьківства молоді детермінований цілою
низкою чинників, провідне місце серед яких посідають індивідуально-психологічні особливості особистості, зокрема це рівень її самооцінки та домінуючий тип локус контролю, оскільки здатність адекватно себе оцінювати і брати на себе відповідальність за власні дії та вчинки має неабияке значення
для формування готовності особистості взяти на себе відповідальність за належне опанування й
реалізацію соціальної ролі матері або батька, а також за життя і благополуччя майбутньої дитини.
На підставі результатів емпіричного дослідження виявлено, що студентська молодь, яка має
екстернальний локус суб’єктивного контролю та неадекватну самооцінку з тенденцією до завищення або заниження, порівняно з молоддю з інтернальним локусом суб’єктивного контролю й адекватною самооцінкою має певні труднощі у формуванні готовності до батьківства, що виявляється
в загальному низькому рівні усвідомленості батьківства, схильності до прояву авторитарної позиції
щодо власної майбутньої дитини.