Please use this identifier to cite or link to this item:
https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1119
Title: | ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ І НАВЧАННЯ ПРАЦІВНИКІВ В УМОВАХ КРИЗИ ГІДНОЇ ПРАЦІ ТА «ОЗЕЛЕНЕННЯ» ЕКОНОМІКИ |
Authors: | Амелічева, Лілія |
Keywords: | концепція гідної праці, дуальна освіта, правове регулювання, неформальна професійна освіта, «зелені» робочі місця |
Issue Date: | 2020 |
Abstract: | Стаття присвячена проблематиці правового забезпечення професійної освіти і навчання працівників в умовах кризи гідної праці та «озеленення» економіки. Аргументовано, що сьогодні модернізацію і реформування професійної освіти і навчання громадян України необхідно здійснювати, переймаючи успішний досвід Європейського Союзу в цьому питанні. Необхідно використовувати єдині Європейські освітні стандарти і кваліфікації. Це дозволить розширити простір ринку праці, полегшить процес працевлаштування та організацію практичного навчання наших громадян. Проведений аналіз чинного законодавства у сфері праці, зайнятості, професійної освіти та навчання дозволяє зробити такі висновки. По-перше, вченим-правознавцям необхідно уніфікувати міжгалузеві базові поняття з метою більш ефективного їх використання у подальшому різними суб'єктами нормотворчості під час розробки нових законодавчих актів у сфері праці, зайнятості і професійної освіти та навчання, актів учасників соціального діалогу, локальних документів роботодавців у зазначеній сфері. По-друге, детальних змін потребує чинний Кодекс законів про працю України, зокрема Глава XIV «Пільги для працівників, які поєднують роботу з навчанням» у зв’язку з реформуванням професійної освіти і навчання в умовах євроінтеграції та в процесі досягнення гідної праці та сталого розвитку. Його слід доповнити положеннями про організацію дуальної освіти, формального і неформального професійного навчання працівників. Обґрунтовано, що необхідно посилити соціальний діалог з питань створення «зелених» робочих місць з гідними умовами праці з огляду на прагнення України досягти сталого розвитку і гідної праці з дотриманням принципів «зеленої економіки». За новими професіями, що належать до «зелених» технологій, необхідно розробити сучасні професійні стандарти на засадах соціального діалогу. Також слід активніше розроблювати Регіональні цільові програми розвитку професійної освіти і навчання за участю роботодавців, які базуються на реальному попиті у фахівцях, зокрема, в галузях «зеленої економіки», де створюються нові «зелені» робочі місця. |
URI: | https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1119 |
Appears in Collections: | Методичні рекомендації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
стаття 3.pdf | 146,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.