Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1239
Название: FORMATION OF RESILIENCE IN THE CHILDREN WHO HAVE BEEN GOT TRAUMATIC EXPERIENCE AS A RESULT OF THE ARMED CONFRONTATION IN UKRAINE
Авторы: Overchuk, V.A.
Ключевые слова: a conflict
traumatic events
vitality
signs of stress
resource potential
Дата публикации: 2018
Краткий осмотр (реферат): The article is devoted to the peculiarities of the children’s experience of different ages the consequences of armed conflict in the east Ukraine. It was identified the psychological qualities that help the child to grow and maintain the psychical health in an active military conflict situation. From the point of view of the children, these qualities include: the ability to communicate; a sense of happiness; to help others; a family support. Vitality or resilience is a modern concept in foreign schools of psychology and sociology and it means the broadest understanding the ability of an individual to resist the influence of the unfavorable external factors. Increasing the resilience of the child (stress resistance) can be considered as increasing its individual resource potential, and as well as the ability of the nearest environment to protect the child from the influence of the unfavorable factors.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1239
Располагается в коллекциях:Методичні рекомендації

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Сборник 20.12.2018 (2 том).pdf12,99 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.