Please use this identifier to cite or link to this item:
https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1570
Title: | Концепція адміністративного акта у дослідженнях «радянського» періоду розвитку України |
Authors: | Мілієнко, О.А. |
Keywords: | Адміністративний акт Адміністративно-правовий захід Інструмент Нормативний акт Публічне управління Публічне право |
Issue Date: | 2020 |
Abstract: | Метою роботи є визначення концепції адміністративного акту в дослідженнях «радянського» періоду розвитку України. Досягнення мети статті вимагає застосування сукупності загальних і спеціальних методів наукового пізнання, таких як діалектичний, історико-правовий, метод порівняльного правознавства, моделювання, що дає змогу з’ясувати еволюцію юридичної думки щодо сутності та значення адміністративного акта як адміністративно-правової категорії в політико-правових дослідженнях представників вітчизняної юридичної науки «радянського» періоду. Зроблено висновок, що найголовнішою формою адміністративної діяльності в радянській адміністративно-правовій науці визнавалися акти державного управління, які в загальному вигляді розумілися як виконувані виконавчо-розпорядчими органами юридичні форми виконавчо-розпорядчої діяльності. Спостерігалася неоднозначність підходів до визначення адміністративного акта: нами виділено наукові підходи, що полягають у відокремленні адміністративного акта як правового феномену (О.Ф. Євтихієв, І.М. Пахомов та ін.), та підходи, сутність яких полягає в ототожненні адміністративого та нормативного акта (Ю.М. Старилов, В.Л. Ковалевський, та ін.). За радянських часів актів державного управління диференціювалися за юридичним характером; цей критерій дозволив виділити нормативні (тобто регулюючі або, в деяких джерелах, регламентарні), які відповідали централізованому керівництву та координації, та індивідуальні акти управління, що стосувалися конкретних одиничних явищ та випадків і називалися адміністративними. Визначено, що пріоритетною була тенденція до «гіперболізації» можливостей органів управління у справі дотримання соціалістичної законності за допомогою методів примусу та переконання. Це сприяло концентрації уваги науковців саме на правових формах управління, притаманних централізованому керівництву, тому проблематика індивідуальних адміністративних актів у радянські часи характеризувалася вторинністю. |
URI: | https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1570 |
Appears in Collections: | Бібліографічні матеріали |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.