Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2778
Название: СПЕЦИФІКА ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ЗВО ПІД ЧАС АСИНХРОННОГО НАВЧАННЯ
Другие названия: THE SPECIFICS OF TEACHING ENGLISH IN HIGHER EDUCATION DURING ASYNCHRONOUS LEARNING
Авторы: НЕГРІВОДА, Олена
ОДІНЦОВА, Ольга
ОСІПЧУК, Наталія
Ключевые слова: asynchronous format
distance learning
electronic educational resource
foreign language teaching
Moodle
асинхронний формат
дистанційне навчання
електронний освітній ресурс
навчання іноземної мови
Дата публикации: 2023
Издательство: Дрогобич: Видавничий дім ‘’Гельветика’
Серия/номер: Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка;Вип. 59. Том 2.- С.339-345
Краткий осмотр (реферат): The article is devoted to the review of the asynchronous format for the work of all participants in the educational process, taking into account the new realities in which Ukraine is located, and as a result, new educational standards in higher education institutions. The synchronous and asynchronous formats of online learning are considered in a comparative aspect. The asynchronous format is interpreted by the authors of the article as a form of independent work of students with delayed control. The authors described the positive and negative aspects of the asynchronous learning format, suggested ways to eliminate the problems that may arise with this format of teaching a foreign language. The article attempts to present various possibilities of using both distance learning systems in a higher educational institution, and an independent approach to teaching English in an asynchronous format. The article describes the types of independent work for students who speak English at different levels, from elementary to advanced. Particular attention is paid to the involvement of students in learning in an asynchronous format, which depends on the relationship between students, their sense of being part of a community and the communication distance between the teacher and students. The authors of the article point out the importance of the role of the curator in asynchronous learning, which will support the motivation of students, will not let them go the distance, will help organize communication between students and teachers, as well as between students with each other. The authors describe in detail the free access platform Moodle, which allows to provide a full cycle of distance education in an asynchronous format, as the most popular in the Ukrainian educational environment.
Описание: Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка/[ редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря].-Дрогобич: Видавничий дім ‘’Гельветика’’, 2023.-Вип. 59. Том 2.- С.339-345.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2778
Располагается в коллекциях:Бібліографічні матеріали

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Специфіка викладання англійської мови у ЗВО.pdfАктуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка/[ редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря].-Дрогобич: Видавничий дім ‘’Гельветика’’, 2023.-Вип. 59. Том 2.- С.339-345.1,84 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.