Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/665
Назва: The Effect of Trust on Acquisition Success: The Case of Israeli Start-Up M&A
Автори: Tra˛pczyn´ski, Piotr
Zaks, Ofer
Polowczyk, Jan
Ключові слова: Trust
M&A sustainability
Performance
Start-ups
Retained autonomy
Mixed-method research
Дата публікації: 2018
Короткий огляд (реферат): Given the frequent failure of many M&A deals, the question of their sustainability is a critical one. Still, in existing literature, there is a visible emphasis on the perspective of the acquiring firm and its characteristics in affecting M&A performance. Moreover, the role of trust, both from the acquiring and acquired firms, has not received extensive attention to date. The present paper builds on a quantitative and qualitative study of Israeli high-tech start-ups acquired by international firms to explore the effects of trust on M&A success. Our study indicates that trust from acquired firm managers positively affects acquisition success, although trust from the acquiring firm (expressed with the autonomy that it leaves to the acquired firm) is not a significant predictor of acquisition success.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/665
Розташовується у зібраннях:Бібліографічні матеріали

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
1.sustainability-10-02499.pdf385,36 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.