Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/666
Назва: Digitalization fostering business cooperation – reality or fiction?
Автори: Polowczyk, Jan
Jankowska, Barbara
Ключові слова: Strategic management
Business model
Cooperation
Sharing economy
Digitalization
Internet
Crowdsourcing
Transparency
Дата публікації: 2016
Короткий огляд (реферат): The goal of the paper is to investigate if and how new technologies and digitalization foster the cooperation in business. To achieve that goal the authors first highlight the significance of the Internet for the growing presence of the cooperative process in the economy, then the concept of the sharing economy is explained and the main manifestations of the sharing economy – new business models, new models of economic organization, are characterized. The paper is more conceptual than empirical in nature. Nevertheless the authors combined the conceptual approach with the case study approach. The second was used to exemplify the new processes in business. It turns out that the new trends are accelerated by digitalization and new technologies and manifest themselves in the prevalence of cooperative elements in business. The business processes presented suggest interesting managerial implications for companies: innovative business models should be based on sharing, openness, transparency and crowdsourcing. Breakthrough technologies enrich and diversify opportunities for value creation by new forms of collaboration.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/666
ISBN: 978-9963-711-43-7
Розташовується у зібраннях:Бібліографічні матеріали

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4. euromed2016bof.pdf24,74 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.