Аннотации:
Метою статті є дослідження чинників та виявлення класифікаційних
ознак фінансової стійкості університету шляхом їх систематизації й обґрунтуван-
ня. Дослідження здійснювалося з використанням таких методів: діалектичного –
для обґрунтування дискусійних підходів до визначення чинників фінансової стійкості
закладів вищої освіти; аналізу – для ідентифікації впливу чинників відповідно до кла-
сифікаційних ознак; синтезу – для об’єднання виявлених ознак і чинників впливу на
фінансову стійкість у цілісну класифікацію. Досліджено погляди наукової спільноти
щодо визначення чинників фінансової стійкості ЗВО, запропоновано цілісну класифі-
кацію чинників фінансової стійкості університету за такими ознаками: залежно від
терміну дії, за характером впливу, за ступенем впливу на фінансовий результат, від-
носно компонентів економічної моделі, поведінкові, або опосередковані. Встановлено,
що відносно компонентів економічної моделі університету, таких як ціннісна пропо-
зиція, ключові ресурси, ключові види діяльності, ключові партнери, стейкхолдери,
канали надання й просування, фінансова модель, чинники можуть мати прямий чи
опосередкований вплив. Визначальний вплив на фінансову стійкість університету
справляють поведінкові чинники, що включають такі групи: іміджеві, репутаційні;
стимулюючі (маркетингові); інституційні; управлінські. Систематизація чинників
відповідно до запропонованої класифікації є інструментом прийняття управлінських
рішень щодо забезпечення поточної та стратегічної фінансової стійкості університету.