Please use this identifier to cite or link to this item: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1969
Title: Популяризація польської мови в світі в контексті національного брендингу наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст.
Authors: Неприцький, Олександр
Неприцька, Тетяна
Keywords: Польща
польська мова
національний брендинг
полонія
мовноінформаційний простір
Issue Date: 2020
Publisher: Вінниця: Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
Series/Report no.: Історія;Вип. 31
Abstract: Актуальність дослідження зумовлена, окрім наукового інтересу, великим суспільно-політичним значенням теми формування мовно-інформаційних просторів на початку третього тисячоліття. Мета статті – дослідити політику польської держави, спрямовану на популяризацію польської мови в світі наприкінці ХХ – на початку ХХІ століття і розширення польськомовного інформаційного простору. Методологія дослідження ґрунтується на поєднанні загальнонаукових (аналізу, синтезу, узагальнення) та спеціальних (історико-генетичного, історико-типологічного, історико-системного, соціокультурного) методів з принципами історизму, системності, науковості та верифікації. Вихідні позиції для популяризації польської мови в світі базувались на розумінні того, що мова повинна виконувати не лише комунікативні, але й цілий ряд соціальних функцій: зміцнювати відчуття єдності і власної значимості у носіїв мови, розповсюджувати певний світогляд, полегшувати життя полякам за кордоном. Популяризація мови надає неоціненну допомогу і підтримку справі національного брендингу, яка стала пріоритетною для польського уряду на початку ХХІ століття. Проте історично склалася ситуація, що швидше перешкоджала, ніж допомагала реалізації цих функцій польською мовою. Популяризація мови поза межами польської держави вимагала покращення загального образу Польщі і поляків у світі та подолання стереотипу про складність польської мови. Для реалізації завдань мовної політики було створено ряд інституцій: Рада Польської Мови, Інститут Адама Міцкевича, Польський Інститут, Союз Польської Мови поза Кордонами Країни. Проте найбільш ефективною політика промоції польської мови виявилася не серед іноземців, а серед полонії та поляків за кордоном. Висновки. Наприкінці ХХ – на початку ХХІ століття в наукових та управлінських колах Польщі усвідомлювали важливість популяризації мови у світі як компоненту національного брендингу. Проте, інституційна та фінансова підтримка популяризації польської мови виявилася досить слабкою. Це, безперечно, завдавало шкоди національному брендингу, оскільки не давало можливості залучити іноземців до польського мовноінформаційного простору і зробити мимовільними «агентами» польського бачення світу.
Description: Стаття у виданні Наукові записки ВДПУ імені Михайла Коцюбинського
URI: DOI: https://doi.org/10.31652/2411-2143-2019-31-105-110
https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1969
ISSN: ISSN 2411-2143
Appears in Collections:Бібліографічні матеріали

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ОЦІНКА РЕЗУЛЬТАТІВ ПРЕЗИДЕНТСЬКИХ ВИБОРІВ В УКРАЇНІ.pdfСтаття у виданні Наукові записки ВДПУ імені Михайла Коцюбинського219,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.