Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2492
Назва: ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТУРИСТИЧНОЇ ІНДУСТРІЇ
Інші назви: ORGANIZATIONAL AND ECONOMIC MECHANISM OF THE TOURIST INDUSTRY FUNCTIONING
Автори: Орєхова, Т. В.
Атаманчук, З. А.
Макогін, З. Я.
Ключові слова: туризм
організаційно-економічний механізм
стратегія
партнерство
фінансове забезпечення
tourism
organizational and economic mechanism
strategy
partnership
financial security
Дата публікації: 2020
Видавництво: Харків: ТОВ "ФІНТЕХАЛЬЯНС"
Серія/номер: Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики, №2 (33)
Короткий огляд (реферат): The purpose of the scientific publication is to substantiate the organizational and economic mechanism of the state tourism industry and propose practical recommendations for enhancing the development of tourism using appropriate methods, levers and tools. The article emphasizes that the success of tourism development depends on the perception and support of the industry at the national, regional and global levels, that is encouraged through the formation of tourism development policy, the effectiveness of which depends on the tourism industry transformation into an effective factor of socio-economic development, national culture promotion and the formation of the attractiveness of countries, and the introduction of organizational and economic mechanism for successful tourism business, as a key task of strategically oriented public policy, — is an important way of the systemic problems in the tourism sector solving. The organizational and economic mechanism of the state tourism industry functioning is substantiated, where interaction between the corresponding institutions of national, regional and international levels is carried out on the basis of partnership and cooperation, on the basis of financial maintenance, within the current legal legislation ratified by the states and using methods, levers and tools for tourism policy implementing. Three types of tourism state regulation models are distinguished, the most acceptable for Ukraine «European» model is substantiated. It is proved that maintaining a high level of competitiveness of the tourism industry is ensured, first of all, by using tools to create favorable conditions for attracting investment in the tourism industry. Measures to activate tourism development at the country level using appropriate methods, levers, tools, informational and organizational support for the implementation of tourism policy are proposed.
Опис: Стаття у Збірнику наукових праць "Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики", Харків
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2492
Розташовується у зібраннях:Бібліографічні матеріали

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4.pdfСтаття у науковому виданні ДонНУ імені Василя Стуса 2020475,52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.