Please use this identifier to cite or link to this item: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2717
Title: DIGITAL PR-ТЕХНОЛОГІЇ У ПЕРЕДВИБОРЧИХ ПРЕЗИДЕНТСЬКИХ КАМПАНІЯХ США ТА ФРАНЦІЇ 2016–2017 рр.
Authors: Швець, К. А.
Чальцева, О. М.
Keywords: PR-технологии
digital-технологии
президентские выборы
Big Data
социальные сети
PR-technologies
digital-technologies
presidential elections
Big Data
social networks
Issue Date: 2019
Publisher: Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса
Series/Report no.: Вiсник студeнтськoгo нaукoвoгo тoвaриствa ДoнНУ iмeнi Вaсиля Стусa.;Вип. 11. Т. 1. С. 28-32.
Abstract: This study provides information on digital PR technologies in the 2016-2017 presidential campaigns of the United States and France, on the specifics of using new types of PR technologies in presidential election campaigns in the United States and France in 2016-2017. The methodological basis of the work is the systematic approach based on the “Deutsch Communication Theory”, the behavioral approach – the “Magic Bullet Theory”. The “Theory of Propaganda by Harold Lasswell” was also applied, as well as the “Theory of Media Dependency”. The specificity of the topic under study provides for the application of a comparative method, namely: binary direct comparison (according to the principle of maximum similarity of countries), temporal (synchronous) comparison; content analysis; event analysis.
Description: Тези статті у Вiснику студeнтськoгo нaукoвoгo тoвaриствa Дoнeцькoгo нaцioнaльнoгo унiвeрситeту iмeнi Вaсиля Стусa. 2019. Вип. 11. Т. 1. С. 28-32.
URI: https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2717
Appears in Collections:Бібліографічні матеріали

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6669-Текст статті-13394-1-10-20190607.pdfТези статті у Вiснику студeнтськoгo нaукoвoгo тoвaриствa Дoнeцькoгo нaцioнaльнoгo унiвeрситeту iмeнi Вaсиля Стусa. 2019. Вип. 11. Т. 1. С. 28-32.277,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.