Репозиторий Dspace

Типи мовних засобів впливу в передвиборних програмах кандидатів на пост Президента України: на матеріалі виборів 2019 року

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Ситар, Г.В.
dc.contributor.author Рогова, М.О.
dc.date.accessioned 2021-07-06T21:04:32Z
dc.date.available 2021-07-06T21:04:32Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.other УДК 81'272:324:342.511(477)
dc.identifier.uri https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1682
dc.description.abstract У статті проаналізовано типи мовних засобів впливу в передвиборних програмах кандидатів на пост Президента України 2019 року, використаних з метою установлення або втримання влади і маніпуляції суспільною свідомістю і поведінкою виборців. Виокремлено такі типи мовних засобів впливу: оцінна лексика, фразеологізми, ідеологічні кліше, метафори, прецедентні феномени, перифрази, повтори, градація, риторичні запитання. Доведено, що оцінна лексика посідає чільне місце серед мовних засобів впливу, створює позитивну або негативну оцінку події або особи. Привертають увагу та влучно виражають емоційно-експресивну думку фразеологічні одиниці, з-поміж яких зафіксовано модифіковані. Засобом стереотипізації мислення виборця виступають ідеологічні кліше. Значно посилює емоційність викладу й політична метафора. У передвиборних програмах 2019 року зафіксовано такі типи метафор: метафора хвороби, метафора краху, метафора в’язниці, метафора космосу, метафора добробуту. Поодинокими виявилися в програмах непрямі, описові назви – перифрази, а також прецедентні феномени. Вдалим засобом для переконання та навіювання ідей виборцям є повтор, використовуваний для виокремлення основної тези програми, зображення проблем, що загрожують виборцям. Застосування градації допомагає політику наголосити на складності наявної проблемита донести електорату, що вирішити її зможе тільки цей політичний діяч. Риторичне запитання – ще один засіб активації уваги виборців, основна функція якого – спонукати виборців до роздумів і пошуку відповіді на поставлене питання. Серед графічних засобів зафіксоване ненормативне вживання великої літери для наголошення на найважливішій лексемі (лексемах) і використання лапок з метою зміни характеру оцінки. Характерною особливістю мовного наповнення передвиборних програм є нашарування декількох різнотипних мовних засобів, що має виразний маніпулятивний ефект, створює потрібне враження, викликає відповідні думки і спонукає до голосування. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Маніпуляція en_US
dc.subject Мовні засоби en_US
dc.subject Передвиборча кампанія en_US
dc.subject Передвиборна програма en_US
dc.subject Політична лінгвістика en_US
dc.title Типи мовних засобів впливу в передвиборних програмах кандидатів на пост Президента України: на матеріалі виборів 2019 року en_US
dc.type Book en_US


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись