DSpace Repository

ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ДО ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ В КРИЗОВОМУ СУСПІЛЬСТВІ

Show simple item record

dc.contributor.author Сидоренко, Ж.В.
dc.contributor.author Побережна, М.В.
dc.contributor.author Даценко, Т.С.
dc.date.accessioned 2021-10-08T06:48:02Z
dc.date.available 2021-10-08T06:48:02Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.other УДК 159.923.2
dc.identifier.other DOI https://doi.org/10.32843/2663- 5208.2020.18.2.19
dc.identifier.uri https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1721
dc.description.abstract У статті розглянуто психологічні особли вості ставлення студентської молоді до життєвого досвіду як передумови психо логічного здоров’я. На основі теоретич ного аналізу виокремлено такі параметри ставлення до життєвого досвіду, як рефлексивність, життєстійкість, життєві настанови, що відображають ставлення до світу, до людей та до себе, а також вдячність. Для проведення емпіричного дослідження використано такі методики: шкала базових переконань Р. Янов-Бульман в адаптації О.А. Кравцової, тест життє стійкості С. Мадді в адаптації Д.А. Леон тьєва, О.І. Разказової, тест на вдячність М. Селінгмана, методика вимірювання рівня рефлексивності А.В. Карпова. Дослідження проводилось у Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського. До участі було залучено 50 студентів спеціальнос- тей «Психологія» та «Право», 29 дівчат та 21 юнак. В ході дослідження було з’ясовано що в біль- шості опитуваних недостатньо розвинена рефлексивність. Це свідчить про низький рівень усвідомленості життєвих наста- нов, неготовність змінити деструктивні життєві інтерпретації. Серед настанов, що блокують адекватне ставлення до життєвого досвіду, за результатами дослі дження, слід відзначити недовіру до людей та світу, ставлення до життєвих подій як випадкових, знецінення власного «Я», него товність відкритись новому досвіду, сумніви в тому, що особисті зусилля приведуть до бажаних змін, недостатнє залучення до про- цесу життя. Крім того, більшість опиту ваних схильна знецінювати позитивні події та допомогу інших людей у минулому, про що свідчить низький рівень здатності відчу вати вдячність. Встановлено позитивний кореляційний зв'язок між настановою опитаної молоді до залучення та ставленням до світу як спра ведливого (r = 0,41, p < 0,05) і між залученням та вірою в доброту людей (r = 0,39, p < 0,05). Отримані емпіричні результати ми спів відносимо з кризовими подіями, що відбува ються у нашому суспільстві та торкаються кожної людини. Проведене дослідження свідчить про необхідність проведення пси хокорекційної роботи, спрямованої на зміну життєвих настанов, підвищення житт- єстійкості та розвиток рефлексивності у студентської молоді. en_US
dc.publisher Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника en_US
dc.relation.ispartofseries Психологія особистості;
dc.subject життєвий досвід en_US
dc.subject рефлексивність en_US
dc.subject життєстійкість en_US
dc.subject життєві настанови en_US
dc.subject вдячність en_US
dc.subject студентська молодь en_US
dc.title ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ДО ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ В КРИЗОВОМУ СУСПІЛЬСТВІ en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account