00 DSpace/Manakin Repository

Новітні методи викладання іноземних мов у закладах вищої освіти: виклики дистанційного та змішаного навчання.

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author ЗУБЕНКО, Оксана
dc.contributor.author СТОЛЯРЕНКО, Оксана
dc.contributor.author СТОЛЯРЕНКО, Олена
dc.date.accessioned 2023-04-10T15:04:28Z
dc.date.available 2023-04-10T15:04:28Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.other DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/43-1-40
dc.identifier.other УДК 378
dc.identifier.uri https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/2804
dc.description Стаття у виданні Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 43. Том 1. – 282 с. – С. 271-276. Категорія «Б» DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/43-1-40 en_US
dc.description.abstract Since the introduction of quarantines, higher education institutions (HEIs) have had to change radically and look for alternative methods to continue the process of teaching foreign languages. At the time of the COVID-19 outbreak, online learning was not new. Many HEIs have already used this tool during distance and blended learning at all academic levels and forms of foreign language teaching. The article explores different views on the latest ways of teaching foreign languages in the HEIs. The challenges and possibilities of using modern online resources and technologies during distance and blended learning are studied. According to Yu. Bystrova, the concept of “the newest teaching methods” is multicomponent, as it combines all the new and effective ways of the educational process (acquisition, transfer and production of knowledge), which, in fact, contribute to the intensification and modernization of education, develop a creative approach and personal potential of higher education applicants (Bystrova, 2015: 27–33). The issue of introducing the latest methods in higher education in Ukraine, taking into account these forms of education, is always relevant. This work is aimed at a thorough analysis of the latest methods of teaching foreign languages which began to develop actively and rapidly due to the growing need to master a foreign language in the short term. It is proved that high-quality foreign language training of the students of HEIs is possible with the introduction of modern educational technologies, such as vocational training, project method, intensive and distance learning technologies, information and telecommunication technologies, work with educational and control computer programs in foreign languages, game technologies, creation of presentations, training systems, etc. en_US
dc.publisher Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика» en_US
dc.relation.ispartofseries Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка;Вип. 43. Том 1. – 282 с. – С. 271-276. Категорія «Б»
dc.subject дистанційне навчання en_US
dc.subject змішане навчання en_US
dc.subject методика en_US
dc.subject іноземні мови en_US
dc.subject distance learning en_US
dc.subject blended learning en_US
dc.subject methodology en_US
dc.subject foreign languages en_US
dc.title Новітні методи викладання іноземних мов у закладах вищої освіти: виклики дистанційного та змішаного навчання. en_US
dc.title.alternative NEW METHODS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS, CHALLENGES OF DISTANCE AND BLENDED LEARNING en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу