Abstract:
В статті розглядається проблема управління інноваційним розвитком
підприємства. Визначено, що інноваційна програма забезпечує ефективне вирішення
завдань щодо освоєння та поширення принципово нових видів продукції або технологій.
Виділені складові елементи інноваційної програми. Розроблена структура елементів
інноваційної програми. Вона включає науково-методичне, нормативно-правове,
організаційне та фінансове забезпечення. З’ясовано, що основною метою інноваційного
планування є оцінка досягнення певних конкретних показників діяльності. Обґрунтовано
місце інноваційних проектів в системі інноваційного розвитку підприємства. Інноваційні
проекти розробляються в межах інноваційних програм, реалізуючи завдання окремих
напрямків програми. Визначено суб’єктів інноваційних проектів - основні функціональні
підрозділи, які беруть участь у його реалізації (маркетинг, НДІ, виробництво, фінанси).
Запропоновано алгоритм формування програми продуктових інновацій. Визначено, що
для досягнення ефективності впровадження інноваційних проектів необхідним є
виконання умови належного рівня контролю та коригувальних заходів.