Abstract:
Стаття присвячена актуальним питанням удосконалення традиційної моделі бухгалтерського обліку як засобу комунікаційної взаємодії в умовах змін, що відбуваються в економіці та суспільстві. Розгляд інтегрованої звітності як нової парадигми корпоративної звітності дозволить зовнішнім користувачам надати комплексне уявлення про ключові фактори створення вартості на даний момент і в майбутньому на основі подання набору фінансових і нефінансових показників. Поява парадигми інтегрованої звітності дозволяє сформулювати нові завдання бухгалтерського обліку з урахуванням того факту, що облікова інформація потрібна не лише постачальникам капіталу для його примноження, а й іншим членам суспільства для забезпечення його подальшого сталого розвитку. Узагальнено наукові підходи у впровадженні інтегрованої звітності в сучасних умовах. Досліджено сучасні відмінності між інтегрованою та фінансовою звітністю. Запропоновані складові інтегрованого звіту у зв’язку з відсутністю уніфікації інтегрованої звітності. Розглянуто інструментарій для вимірювання інтегрованої звітності. Обґрунтовано роль зацікавлених сторін (стейкхолдерів) у перспективному розвитку компанії. Запропоновано шляхи подальшого розвитку концепції інтегрованої звітності у застосуванні сучасних інформаційних систем та комп’ютерних технологій.