Аннотации:
Метою роботи визначено встановлення особливостей застосування діалектичного та системного методів нау-кового пізнання сутності поняття адміністративного акта. У ході здійсненого дослідження встановлено, що мето-дологічна складова частина є сукупністю дослідницьких методів, за допомогою яких наука досягає своєї осно-воположної мети – здобуття та формування нового знання про досліджувані явища та процеси. Наголошено, що арсенал наукових методів, що використовуються адміністративним правом, є надзвичайно широким і включає як емпіричні методи – вимірювання, спостереження, порівняння, так і суто теоретичні. З’ясовано, що адміні-стративний акт, будучи основною формою діяльності органів публічної влади, є базовим, центральним поняттям науки адміністративного права, що перебуває в кореляційних зв’язках з багатьма іншими адміністративно-пра-вовими категоріями (адміністративною процедурою, публічно-владними відносинами тощо). На підставі наявно-сті полісемантичних науково-дослідних зв’язків досліджуваної категорії з іншими адміністративно-правовими інститутами підкреслено складність вибору належного методологічного базису, що вимагає комплексного підхо-ду до вибору наукового інструментарію різних теоретичних конструкцій. З урахуванням усталеної в адміністра-тивно-правових дослідженнях традиції обґрунтовано доцільність використання трьохрівневої методологічної моделі наукового пізнання сутності поняття адміністративного акта, що складається з філософського, загально-наукового та спеціально-юридичного рівнів. Зроблено висновок, що високий евристичний потенціал діалектич-ного та системного підходів характеризується можливістю розгляду системи адміністративного права, складо-вою частиною якої є адміністративний акт, на декількох рівнях: як підсистеми соціуму, як складового елементу сучасного права, як окремої системи. Підкреслено, що залежно від завдань дослідження, їх уточнення й конкре-тизації в ході аналітичної роботи оптику системного підходу можна змінювати, умовно кажучи, масштабуючи окремі елементи системи як предмети дослідження.