Abstract:
У статті досліджено сутність понять «стратегія» та «стратегія розвитку»,
визначено їх спільні характеристики. Обґрунтовано, що стратегія розвитку може бути
як складовою загальної стратегії, так і окремим напрямом роботи організації.
Запропоновано здійснювати розвиток закладу вищої освіти за елементами його
потенціалу, до якого відносяться: фінансово-економічний, кадровий, науковий,
маркетинговий, виховний та соціальний. Обґрунтовано необхідність формування
стратегії для реалізації заходів із розвитку потенціалу закладу вищої освіти.
Досліджено сутність поняття «бенчмаркінг» та обґрунтовано переваги його
використання у діяльності організацій. Запропоновано використовувати бенчмаркінг як
ефективний інструмент стратегічного планування, що дозволить впроваджувати
найкращі практики роботи конкурентоспроможних організацій у діяльність окремого
закладу вищої освіти. Окреслено етапи формування стратегії розвитку потенціалу
закладу вищої освіти на засадах бенчмаркінгу та визначено результати, що у підсумку
отримає система вищої освіти при використанні інноваційних інструментів розвитку.