Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Синчук, Світлана Миколаївна | |
dc.contributor.author | Амелічева, Лілія Петрівна | |
dc.date.accessioned | 2022-01-17T09:24:53Z | |
dc.date.available | 2022-01-17T09:24:53Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | УДК 349.23 | |
dc.identifier.uri | https://r.donnu.edu.ua/handle/123456789/1880 | |
dc.description.abstract | У статті досліджено проблематику посилення соціального діалогу як механізму підтрим-ки проєвропейських трудоправових реформ в Україні у світлі концепції гідної праці. Метою цієї статті є виявлення деяких соціально-економічних, політико-правових та ін-ших передумов недостатньої ефективності соціального діалогу в Україні; розробка пропози-цій щодо удосконалення чинного законодавства про працю, що регулює колективні трудові відносини з питань поліпшення умов праці та посилення соціальної злагоди й соціальної спра-ведливості між сторонами цих відносин в умовах впровадження проєвропейських трудопра-вових реформ у світлі ідеї гідної праці. Проведений авторами аналіз чинного законодавства про працю, про колективні договори і угоди, спеціальної юридичної літератури про соціальний діалог дав змогу виявити деякі со-ціально-економічні, політико-правові та інші передумови недостатньої ефективності соці-ального діалогу в Україні (економічні та соціальні зміни, процеси децентралізації, недоскона-лість нормативно-правового регулювання соціального діалогу тощо). Основними результатами цього дослідження є висновки та пропозиції щодо: необхідно-сті спрощення системи визнання (реєстрації) профспілок; перегляду критеріїв репрезента-тивності профспілок та їхніх союзів, роботодавців та їхніх об’єднань у такий спосіб, щоб вони відповідали сучасним економічним і соціальним змінам в країні; важливості розробки механізмів співробітництва тристоронніх соціально-економічних рад різних рівнів у засідан-нях колегіальних органів центральних і місцевих органів виконавчої влади, а також механізмів впровадження / врахування тристоронніх домовленостей і забезпечення Урядом зворотного зв’язку на виконання рекомендацій органів соціального діалогу та доповнення відповідними новими нормами Закону України «Про соціальний діалог». Авторами також запропоновано передбачити у законодавстві про соціальний діалог но-вий правовий засіб соціального діалогу – прийняття соціальних пактів сторонами соціального діалогу насамперед на національному рівні, що дасть змогу провести більш якісно реформи у сфері зайнятості і працевлаштування, оплати праці, охорони праці, які викликають широкий суспільний резонанс. | en_US |
dc.publisher | Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса; Правничий часопис | en_US |
dc.subject | соціальний діалог | en_US |
dc.subject | реформа | en_US |
dc.subject | соціальний пакт | en_US |
dc.subject | євроінтеграція | en_US |
dc.subject | репрезентативність | en_US |
dc.subject | колективні переговори | en_US |
dc.title | СОЦІАЛЬНИЙ ДІАЛОГ ЯК МЕХАНІЗМ ПІДТРИМКИ ПРОЄВРОПЕЙСЬКИХ ТРУДОПРАВОВИХ РЕФОРМ В УКРАЇНІ У СВІТЛІ КОНЦЕПЦІЇ ГІДНОЇ ПРАЦІ | en_US |
dc.type | Article | en_US |