Аннотации:
Стаття присвячена теоретико-методологічним аспектам застосування парадигмальних
методів дослідження в охороні здоров’я. Методологічною базою стала теорія
«дисциплінарної матриці» Т.С. Куна, відповідно до якої досліджені зміни парадигми
маркетингу в сфері охорони здоров’я. Використовувалися методи: монографічного
кабінетного дослідження; парадигмального дослідження. Основним результатом
дослідження стало представлення структури маркетингової парадигми охорони здоров’я в
контексті «дисциплінарної матриці» Т.С. Куна, в основу якої покладено чотири елементи:
«символічні узагальнення», «метафізичні частини», «цінності» і «загальноприйняті зразки».
Автором визначено традиційні та нові складові маркетингу в охороні здоров’я, пов’язані з
сучасними технологіями і концепціями, для залучення клієнтів. Практична цінність
проведеного дослідження полягає в розширенні інструментарію методологічного аналізу
концепту маркетингу в охороні здоров’я.