Аннотации:
В статті розглядається актуальне питання формування стратегії підприємства.
Визначено сутність даного поняття. Наведено характерні ознаки стратегії діяльності
підприємства. Встановлено, що стратегічне управління є процесом прийняття і
реалізації стратегічних рішень на основі співставлення власного ресурсного потенціалу
підприємства з потенційними можливостями і загрозами зовнішнього ділового
середовища. Визначено, що модель стратегічного менеджменту крім стратегічного
планування включає в себе реалізацію виробленої стратегії, в тому числі її оцінку і
контроль. Наведено основні етапи процесу формування стратегії розвитку
підприємства: визначення місії і цілей підприємства; вивчення стану зовнішнього
середовища; визначення конкурентних переваг підприємства; формування системи
стратегічних цілей; розробка стратегічних альтернатив; впровадження системи заходів,
спрямованих на реалізацію обраного варіанту стратегії. Зазначено, що завершальним
моментом вибору стратегії є аналіз і оцінювання альтернативних варіантів для
зосередження на такій стратегії.