Abstract:
У статті розглянуто актуальне питання сутності та оцінювання конкурентоздатності банків. Висвітлено особливості банківської конкуренції. Представлено ієрархії таких понять, як «конкурентоздатність», «конкурентна перевага», «конкурентний статус», «конкурентна позиція» та «конкурентний потенціал». Зазначено, що конкурентні переваги банку визначають у загальному підсумку його виняткову позицію на цільовому ринку у порівнянні з банками-конкурентами. Доведено, конкурентний потенціал банківської установи можна охарактеризувати як здатність залучати та розміщувати банківські ресурси внаслідок реалізації широкого спектру банківських продуктів та послуг на ринку, адекватних потребам споживачів цих послуг. Зроблено аналіз сучасного стану вітчизняних банків та їх ролі в забезпеченні ресурсного стану економіки та визначення ситуації на фінансовому ринку. Запропоновано напрями підвищення конкурентоздатності, які властиві саме банку та банківській системі і ґрунтуються на специфіці меха-нізмів формування, збереження та збільшення банківського капіталу, а також модель довіри до банку.