Короткий опис(реферат):
Дослідження візуального контенту медіа як інструмента пропаганди та інформаційно-смис-
лових воєн є актуальною проблемою сьогодення. Метою цієї статті є аналіз і систематизація
ознак візуального образу «українського буржуазного націоналіста» в карикатурах українського
радянського сатиричного журналу «Перець» за період 1941–1991 рр., дослідження його змін у часі.
Наукова новизна роботи полягає в комплексному розгляді цієї недостатньо дослідженої теми з
використанням кількісного підходу.
Показано, що досліджуваний образ у цілому ґрунтується на візуальному образі «петлюрівця».
Поширеною є асоціація зі США та нацизмом. У 1970‑х рр. цей образ систематично сполучається
з мотивом «ворожих радіоголосів», частіше зазнає дегуманізації у вигляді собаки. Динаміка по-
пулярності теми корелює з ідеологічно важливими ювілеями. У 1980‑і рр. кількість публікацій за
темою падає, а після 1987 р. вони зникають.