Аннотации:
Визначено проблематику формування підсистеми управління взаємодією з
клієнтами як один із ключових чинників ефективної збутової агрологістики. На основі
аналізу статистики реалізації продукції сільськогосподарських підприємств України
оцінено тенденції зміни процесів збуту у період 2005–2015 рр. за основними групами
сільськогосподарської продукції.
Обґрунтовано необхідність орієнтації процесів продажу на потреби споживача та
налагодження системи взаємовідносин із клієнтами як важелів, що надають підприєм-
ствам додаткових переваг у конкурентному середовищі і знижують ризики недоотри-
мання прибутків внаслідок недосконалої збутової агрологістики. Розроблено концепту-
альну модель підсистеми управління відносинами з клієнтами на основі компонентів:
управління контактами, взаємодія з клієнтами, часові затримки та сервісне обслугову-
вання, підсистеми управління продажами.